• Light Sound Dekor
 
Virtuemart Extensions
GYAKORI KÉRDÉSEK

Az Ön kosara


A bevásárlókosara jelenleg üres.

Webáruház

Tanusítvány

Forgalmazott márkák



Feliratkozás hírlevélre



Gyakran feltett kérdések

Gyakran feltett kérdések

- Hogyan tudom meg, hogy mikor kapom meg a rendelt terméket?

A megrendelést munkanapokon 24 órán belül e-mailben visszaigazoljuk, egyúttal tájékoztatjuk vásárlóinkat a termék elõrelátható átvételi idõpontjáról. Ha ez idõ alatt nem kapott visszaigazolást, kérjük gyõzõdjön meg róla, hogy sikeresen végigment-e a megrendelési folyamaton! Amennyiben a megrendelt termék megtalálható magyarországi raktárunkban, úgy értesítjük az átvétel/kiszállítás időpontjáról. Ha a megrendelt terméket a németországi raktárból kell beszállítanunk, akkor erről is értesítjük. Ebben az esetben az átvétel/kiszállítás ideje lehet akár 14 nap is (a németországi raktárkészlet függvényében). Ha ez az időintervallum Önnek nem megfelelő, akkor kérjük, hogy jelezze telefonon, vagy e-mailben!

- Mikor kell kifizetnem a megrendelt terméket?

A megrendelt terméket a vevõ kifizetheti elõreutalással, utánvéttel a futárnak, vagy személyes átvételkor készpénzzel. Utólagos átutalásos fizetést csak minõsített ügyfeleinknek engedélyezünk!

- Mi a teendõ, ha hibásan küldtem el a rendelésemet?

Kérjük mielõbb keresse fel ügyfélszolgálatunkat a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.  e-mail címen, vagy a 06-30-8493006-os telefonszámon. Amennyiben már kiküldtük az értesítést, a rendelés lemondására, módosítására már nincsen mód!

- Mi a teendõ ha a terméket sérülten kaptam meg?

Kérjük a csomagot a futár jelenlétében szíveskedjen átvizsgálni. Ha esetleg sérülést észlel, akkor a futárral vetessen fel jegyzőkönyvet és NE vegye át a csomagot. Utólagos reklamációt sem a futárszolgálat, sem mi nem veszünk figyelembe!

- Mi a teendõ a termék meghibásodása esetén?

A hibás terméket semmiképpen ne próbálja házilagosan szétszedni, megjavítani, ebben az esetben ugyanis elveszti a garanciát. Jutassa vissza hozzánk, mi szakszervizzel megjavíttatjuk, illetve a „Garanciális feltételek”-ben leírtak szerint járunk el.

 - Mit tegyek, ha az átvétel és kicsomagolás után derült ki, hogy nem a megrendelt termékre számítottam, vagy a terméket nem tudom a céljaimnak megfelelõen használni?

Kérjük olvassa el figyelmesen a web-áruház "Általános tudnivalók" között és a megrendelése alján található „Elállás jogának gyakorlása és menetének ismertetése” c. fejezetet!

 - Miért kell ennyi adatot megadnom a regisztráláshoz?

A regisztrációra és az adatok megadására a megrendelõ azonosításához van szükség és azért, hogy kiszûrjük a rosszindulatú megrendelõket. A regisztrációkor és megrendeléskor közölt adatokat 1992. évi LXIII. törvény a személyes adatok védelmérõl és a közérdekû adatok nyilvánosságáról szóló törvény alapján kezeljük.

 - Mit tegyek, ha nem tudom átvenni a megrendelt terméket?

Mivel a beérkezett termékeket csak 5 munkanapig tároljuk, ezért mindenképpen kérünk értesítést a késõbbi átvételrõl, annak elõrelátható idõpontjáról, hogy a terméket –díjmentesen- tovább tároljuk! Az értesítés elmaradása esetén a termék feloldásra kerül és más vevõ számára is elérhetõ lesz. Ha Ön értesít minket, akkor a terméket további 3 munkanapig tároljuk elkülönítve, majd azután szabadítjuk fel.

 - Honnan tudom, hogy mikor hozza a futár a csomagomat?

A termék beérkezésérõl értesítjük, ezután a terméket feladjuk. Munkanapokon a futárszolgálat a csomagot 24 órán belül kézbesíti.  A kézbesítés napján a futárszolgálat e-mailben értesíti Önt a kézbesítés várható idõpontjáról, illetve ekkor még a futárral tud egyeztetni az idõpontról.

 - Mi történik akkor, ha a megrendelt termékem ára a megrendelés után megváltozott?

Ilyenkor érvényes az árgarancia, vagyis: árgaranciát vállalunk minden megrendelt termékre, ami azt jelenti, hogy a vásárlóink által megrendelt terméket áremelés esetén is azon az áron értékesítjük, amin a vevõ megrendelte. Ez alól kivétel, ha az adott termék ára csökkent. Ekkor természetesen - vevõinknek kedvezve- a már csökkentett áron juthatnak termékeinkhez.

- A lámpatestekhez tartotik-e izzó?

A lámpatestekhez általában nem tartozik izzó. Abban az esetben, ha a gyártó az izzót tartozékként mellékeli a lámpatesthez, akkor ezt a tényt a termékleírásban jelezzük. Ne felejtsen el a lámaptestekhez izzót rendelni!

 - Mi az az elállási jog?

Az elállási jog azt jelenti, hogy az interneten megkötött szerzõdéstõl jogszabályi felhatalmazás alapján egyoldalúan visszaléphetünk és a termék visszaküldése esetén követelhetjük a kereskedõtõl az általunk kifizetett összeg visszatérítését. Az elállási jog kompenzálja azt, hogy a vásárlás elõtt nem volt lehetõségünk a termék megvizsgálására, kipróbálására, illetve üzembe helyezésére.

 - Kell-e indokolnunk a szerzõdéstõl való elállásunkat?

Nem, a szerzõdéstõl való elállásunk esetén nem vagyunk kötelesek a kereskedõ kérésére magyarázatot adni az elállás okára. Tehát a szerzõdésnek megfelelõ, hibátlanul mûködõ és a rendeltetésszerû használatra alkalmas termék esetén is gyakorolhatjuk elállási jogunkat. Természetesen az esetek többségében az elállásra az adhat okot, hogy a kiszállított termék mégsem olyan, mint amilyennek a honlapon közölt leírás alapján elképzeltük, vagy bármilyen okból nem felel meg az elvárásainknak. Fontos jogszabályi garancia, hogy az eladó elállási jogunk gyakorlását nem kötheti semmilyen korlátozó feltételhez.

 - Mely idõponttól gyakorolhatjuk elállási jogunkat?

Termék (például könyv, elektronikai cikkek stb.) megrendelése esetén a termék átvételétõl, míg szolgáltatás igénybevétele (például interneten közzétett apróhirdetés, interneten megrendelt kábeltelevízió elõfizetés) esetén a szerzõdéskötés után kezdõdik az elállási határidõ.

 - Milyen idõtartamon belül gyakorolhatjuk elállási jogunkat?

A termék átvételétõl és a szolgáltatás igénybevételére vonatkozó szerzõdés megkötésétõl számított 14 naptári napon belül élhetünk elállási jogunkkal. Az általános szabályok szerint a 14 naptári napos határidõbe a termék átvételének, illetve szolgáltatás esetén a szerzõdéskötés napja nem számít bele.

Természetesen a 14 naptári napos határidõ alatt bármikor elállhatunk a szerzõdéstõl, de a jóhiszemûség és a tisztesség általános követelménye szerint a termék átvételét követõen, annak kipróbálása, megvizsgálása és a rendeltetésszerû használatra való alkalmasságáról történõ megbizonyosodás után haladéktalanul döntsünk a termék megtartásáról vagy esetleges visszaküldésérõl.

 - A 14 naptári napos idõtartamon belül meg is kell érkeznie a visszaküldött terméknek az eladóhoz?

Nem, mert a 14 naptári napos határidõ nem jelenti azt, hogy a visszaküldött terméknek 145 naptár napon belül meg is kell érkeznie az eladóhoz, hanem elegendõ, ha a 14 naptári napos idõtartamon belül kifejezzük elállási szándékunkat az eladó felé.

 - Elõfordulhat olyan eset, hogy a 14 naptári napos elállási határidõ meghosszabbodik?

Igen, amennyiben az eladó a web-áruház honlapján nem tájékoztatja potenciális vásárlóit az elállási jog meglétérõl vagy hiányáról, e jog gyakorlásának határidejérõl, valamint feltételeirõl és szabályairól, akkor az elállási határidõ a fogyasztó teljes körû tájékoztatásának megtörténtéig, de legfeljebb az elállási határidõ kezdõ idõpontjától számított 3 hónapig meghosszabbodik. Ezért is fontos az utólagos bizonyíthatóság érdekében, hogy a vásárlás elõtt nyomtassuk ki a honlapon hozzáférhetõ tájékoztatást (az általános szerzõdési feltételeket, üzletszabályzatot).

 - Milyen módon tudjuk igazolni a termék átvételének a napját?

A termék átvételének napját elsõsorban a termékhez mellékelt számlán (nyugtán) szereplõ teljesítési idõpont alapján tudjuk igazolni az eladó felé. Elõfordulhat, ezért figyeljünk arra, hogy a termék tényleges átvételének a napja késõbbi, mint a számlán feltüntetett teljesítési idõpont, ezért az elállásra rendelkezésre álló 14 munkanapos idõtartam akár néhány nappal meg is rövidülhet. Sajnos a kisebb webáruházak sok esetben még számlát (nyugtát) sem mellékelnek a termékhez, ezért célszerû – amennyiben mód van rá – a termék átvételekor az átvételi elismervényrõl egy másolatot kérni, vagy arra a futárral vagy a postai alkalmazottal az átvétel tényleges napját ráírattatni.

 - Kipróbálhatjuk-e, használhatjuk-e a terméket az elállási határidõ alatt?

Természetesen igen, hiszen pontosan ez az elállási jog lényege, hogy a 14 naptári napos határidõ alatt megbizonyosodhassunk arról, hogy a termék alkalmas a rendeltetésszerû használatra és megfelel az egyéni használati céljaink teljesítésére, tehát a csomagolás felbontása és a termék kipróbálása nem vezet az elállási jogunk elvesztéséhez (kivéve CD és DVD lemezek esetében). Mint ahogyan utaltunk már rá, amint eldöntöttük, hogy nincsen szükségünk a termékre, ezt követõen már ne használjuk, óvjuk meg állagát, hogy minél jobb állapotban tudjuk azt a kereskedõnek visszajuttatni.

 - Milyen formában kell közölnünk a szerzõdéstõl való elállásunkat az eladóval?

Elállási szándékunkat szóban (telefonon), postai úton (célszerû tértivevényes levélben) és e-mailben is kifejezésre juttathatjuk, akkor is, ha a kereskedõ az elállási jog gyakorlásának valamelyik formáját a honlapon közzétett általános szerzõdési feltételekben kizárja. Az utólagos bizonyíthatóság érdekében javasolt, hogy elállási nyilatkozatunkat elsõsorban az eladónak a webáruház honlapján közzétett e-mail címére küldjük el. Természetesen, amennyiben a vállalkozás rendelkezik üzlethelyiséggel vagy vevõszolgálattal, elállási nyilatkozatunkat személyesen is átadhatjuk és az eladóval igazolt módon átvetethetjük.

A terméket csak akkor küldjük vissza, ha az eladó nem zárkózott el a termék visszavételétõl, mivel ellenkezõ esetben, a termék visszaküldése után már a termék sem lesz a birtokunkban és kérdéses, hogy az eladó egyáltalán visszafizeti-e az általunk kifizetett összeget.

 - Követelheti-e az eladó elállásunk esetén, hogy a terméket az eredeti csomagolásban és az eredeti okmányokkal (számlával) együtt küldjük vissza?

Nem, ilyen feltételektõl nem teheti függõvé az eladó az elállási jogunk gyakorlásának elfogadását, de javasoljuk, hogy a termék csomagolását óvatosan bontsuk fel és azt õrizzük meg a számlával és egyéb okmányokkal (például a jótállási jeggyel) együtt az elállási határidõ lejártáig.

 - Milyen következményekkel jár a szerzõdéstõl való elállás?

Elállás esetén az interneten megkötött szerzõdés a szerzõdéskötés napjára visszamenõleg kerül megszüntetésre, ezért olyan helyzetet kell teremteni, mintha a fogyasztó meg sem rendelte volna a terméket az online shopban. Ez azt is jelenti, hogy a fogyasztó köteles a terméket saját költségén visszajuttatni az eladó részére, az eladó pedig köteles legkésõbb 30 napon belül a fogyasztó által kifizetett teljes összeget visszatéríteni.

 - Milyen költségeket kell a fogyasztónak viselnie a szerzõdéstõl való elállásakor?

A hivatkozott rendelet egyértelmûen úgy rendelkezik, hogy a fogyasztó elállásával összefüggésben kizárólag a termék eladó részére történõ visszaküldésének költségeit köteles viselni, ezért a terméket nem adhatjuk fel utánvétellel vagy portóval. Az eladó az elállás miatt sem kötbérfizetési kötelezettséget, sem bármilyen pénzbeli büntetést nem róhat a fogyasztóra. Ezzel összefüggésben a termék ingyenes kiszállításának díját sem lehet utólag a fogyasztóra terhelni. A termék esetleges rendeltetésszerû használatáért használati díjat és az emiatt fellépõ esetleges értékcsökkenés (karcolások) megtérítését sem lehet a fogyasztótól követelni, de amennyiben a terméket nem rendeltetésszerûen használtuk, az eladó kártérítést követelhet a termék esetleges meghibásodása, károsodása és értékcsökkenése miatt.

 - Minden internetes szerzõdés esetén megilleti a fogyasztót az elállási jog?

Nem, mivel a rendelet tételesen felsorolja azokat az esetköröket, amikor nem gondolhatjuk meg magunkat a termék átvétele vagy a szolgáltatásra vonatkozó szerzõdéskötés után. Feltétlenül tudnunk kell azokról az esetekrõl, amikor nem gyakorolhatjuk elállási jogunkat, hogy a vásárlási döntésünk elõtt ezt a körülményt is mérlegelhessük.

 - Az online kereskedõ meghatározhat-e a rendelet szabályaitól eltérõ, a fogyasztóra nézve hátrányosabb szerzõdési feltételeket?

Nem, mivel a rendelet szabályaitól csak a fogyasztóra nézve elõnyösebb, kedvezõbb módon lehet eltérni, például 8 munkanapnál hosszabb elállási határidõ biztosításával. Emellett az eladó biztosíthatja az elállási jogot olyan termékekre is, amelyek esetén egyébként a rendelet kizárja a fogyasztó szerzõdéstõl való visszalépését.

- Mit jelöl a "CE" jelzés?

Termékeink mindegyike CE illetve TÜV jelzéssel ellátottak. A CE jelzésről bővebbet itt olvashat:

http://fogyasztovedelem.info/node/66

 

 
FacebookGoogle bookmarkSatartlapTwitterDigg